Waar staan we?

Met de afronding van de analyse kan er overgegaan worden naar de volgende fase. Dat is de fase waarin de uiteindelijke strategie kan worden gemaakt. In het oorspronkelijke schema het derde onderdeel.

In het eerste deel over positionering en identiteit hebben zijn de volgende zaken gedefinieerd:

Vervolgens is gekeken naar hoe dit zich verhoudt tot de realiteit, met specifieke aandacht voor:

Daarna is vastgesteld wat de gewenste verbeteringen zijn op het gebied van:

Bij het definiëren van de uiteindelijke strategie is het essentieel om deze eerdere stappen te vertalen naar concrete acties en meetbare doelstellingen. Dit als logisch vervolg  op de noodzakelijke verbeteringen die eerder zijn gedefinieerd, waarbij ook de prioriteiten en afhankelijkheden zijn vastgesteld. 

Met deze kennis kan de uiteindelijke strategie worden gedefinieerd, bestaande uit:

Uiteindelijk kunnen dan de kerndoelen en innovatiedoelen voor de middenlange termijn van afgeleid worden en meer specifiek gemaakt als het gaat om:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

X