Kwartaaldoelen

Na de vaststelling van de jaardoelen is de volgende stap het concretiseren van deze doelen in kwartaalgebonden doelen waaruit actiepunten kunnen worden gedefinieerd.  Dit proces zorgt voor een continue focus en maakt het mogelijk om snel op nieuwe kansen of uitdagingen te reageren. De kwartaaldoelen zijn ontworpen om de organisatie gedurende het jaar op koers te houden, met regelmatige check-ins en aanpassingsmogelijkheden. De allesomvattende vraag is dan ook : “Wat gaan we dit kwartaal daadwerkelijk realiseren en verbeteren?”

Kerndoelen.

Net als bij de jaardoelen, wordt elk kerndoel toegewezen aan specifieke verantwoordelijken  of afdelingen. Onnodig te zegen dat dit is afgeleid van de jaardoelen.

Innovatiedoelen.

In het jaarplan zijn de innovatiedoelen verder uitgewerkt. Die delen worden overgenomen die in dit kwartaal moeten aangepakt en gerealiseerd. Is de onderverdeling in substappen niet gedetailleerd genoeg om deze toe te wijzen aan functionarissen, dan zou er een verdere onderverdeling kunnen worden gemaakt.

Kritisch succesfactoren

Het verdient aanbeveling om ook bij het definiëren van de kwartaaldoelen de KSF’s voor dat kwartaal te definiëren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

X