In de periode 2012-2016 hebben wij uitgebreid onderzoek gedaan naar de faal-factoren van bedrijven. In de periode 2016-2021 is vervolgens onderzocht wat de succesfactoren van bedrijven zijn. Tot slot hebben we de afgelopen twee jaar de belangrijkste symptomen van slecht functionerende organisaties in kaart gebracht. We hebben de meest voorkomende symptomen gerubriceerd. We nemen ze op in een boek dat ik momenteel aan het schrijven ben. Wil je niet wachten en kijken of ze van toepassing zijn op jouw eigen organisatie? Hieronder staan ze.

Categorie 1: Externe factoren en klantgerelateerde symptomen:

Categorie 2: Strategie en planning:

Categorie 3: Interne factoren en organisatorische symptomen:

Categorie 4: Organisatiecultuur en betrokkenheid van medewerkers

Categorie 5: Talentmanagement en kennisoverdracht:

Categorie 6: Organisatorische aanpassingsvermogen en verandermanagement:

En? Herken je er een aantal? Tijd voor actie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

X