Downloads

Digitale trends

Hoe als bedrijf om te gaan met de digitale revolutie

Momenteel vinden er vele veranderingen plaats. Zoveel zelfs dat wetenschappers als Robbert Dijkgraaf zich openlijk hebben afgevraagd of wij deze veranderingen wel aan kunnen. Nu zijn veranderingen uiteraard niet nieuw. Wat wel nieuw is dat de meeste veranderingen digitaal plaats vinden en met elkaar verbonden worden. Met alle bijbehorende voor- en nadelen. Dit heeft effect op de maatschappij, individuen en organisaties. Dit boekje is een verkorte versie van het boek met identieke titel.

Doelen formuleren

Oplossingen van en door experts

Succes en goed managen start met een goede planning gebaseerd op goede en realistische doelen. Zonder goede doelen wordt het moeilijk de competitie met anderen aan te gaan, goed te managen, de processen goed in te richten en de voortgang te meten. Hoe kun je doelen stellen voor jezelf en jouw team?

Resultaatgebieden

In meerdere boeken hebben wij het over resultaatgebieden. Dit zijn letterlijk de gebieden waarop resultaten zouden moeten worden gehaald. En per resultaatgebied kunnen dan doelen worden geformuleerd. Wat iemands resultaatgebieden zijn is uiteraard van vele factoren afhankelijk maar het wiel hoeft natuurlijk niet steeds opnieuw uitgevonden te worden. Soortgelijke functies hebben soortgelijke resultaatgebieden.

En nu gaan we het echt beter doen!

De essentie van verbeteren

Het ene bedrijf is beter in het verbeteren en veranderen dan het andere. Terwijl het vermogen om zich snel aan te passen steeds crucialer wordt. Bedrijven kunnen ze haast geen mislukkingen in deze turbulente tijd meer veroorloven. Continuïteit wordt steeds belangrijker in deze tijd waar digitalisering en globalisering de klok slaat. In dit boek worden de wetmatigheden van verbeteren en veranderen in de vorm van een parabel behandeld.