Een goede pay-off

Veel bedrijven vertalen hun bestaansrecht vaak in een pay-off. Dit is een korte zin die vaak wordt gebruikt na het noemen van een bedrijfsnaam, merknaam of aan het einde van een commercial. Een pay-off, net als een logo, versterkt de identiteit en naamsbekendheid. 
Een pay-off doet een belofte, het geeft aan waar een bedrijf voor staat en wat het bedrijf anders maakt.
Het geeft de klant antwoord op de vraag: wat levert het mij op als ik met dit bedrijf in zee ga? Wat is de toegevoegde waarde?

Veel pay-offs voldoen niet aan de deze criteria. Maar er zijn ook een aantal goede. Een aantal inspirerende voorbeelden. Uit zowel heden als verleden.

  • Gore-Tex: „Get out and stay out”.
  • Drie Musketiers: “Eén voor allen, allen voor één”.
  • Walmart: “Respect for the individual, service to our customers and striving for excellence”.
  • Nokia: „Connecting people”.
  • Efteling: „Betovering”.
  • Miele: „Er is geen betere”.
  • AEG: „Laat je nooit in de steek”.
  • Wall-Mart: “To give ordinary folk the chance to buy the same thing as rich people.”
  • Sony (1950′s): “Become the company most known for changing the worldwide poor-quality image of Japanese products”
  • Boeing (1950): “Become the dominant player in commercial aircraft and bring the world into the jet age”
  • Walt Disney: “To make people happy.”
  • Starbucks Coffee: „To inspire and nurture the human spirit — one person, one cup and one neighborhood at a time.”
  • Burberry: “To protect, explore & inspire”.
  • Coolbleu: “Alles voor een glimlach”.
  • TED: “Spreading Ideas”.
  • Smithsonian: “The increase and diffusion of knowledge.”
  • Oxfam: „Just a world without poverty”.
  • Ritz-Carlton: “We are Ladies and Gentlemen serving Ladies and Gentlemen.”
  • Nederlandse Spoorwegen (vroeger): “Vlug, veilig en voordelig.”
  • Joop van den Ende Foundation:”Kansen geven.”
  • Ford Motor Company (Sinds 1900) “Ford will democratize the automobile”
  • Ferrari: “Excellence through passion”
  • Philips: “Making things better”

En die van u? Net zo duidelijk en stimulerend?

Laatste nieuws

X