De afgelopen dagen heb ik een aantal blogs geplaatst over een van onze expertises: resultaatgericht organiseren. Ik heb dat gedaan onder het mom van “oh, ja, wat was het ook al weer”. De volgende blogs heb ik gemaakt:

  1. Oh ja (1), wat is resultaatgericht organiseren ook al weer?
  2. Oh ja (2), wanneer is resultaatgericht organiseren minder effectief?
  3. Oh ja (3), hoe resultaatgericht organiseren in te voeren?

Goed he?

Nou om heel eerlijk te zijn: ik heb ze niet zelf geschreven!!! Ik heb de vragen ingevoerd in een AI-programma. Om precies te zijn Open AI. De tekst in de blog is letterlijk wat het programma in minder dan 5 seconden gaf. En de inhoud klopt!!!

Dit is geen evolutie maar een revolutie! Te vergelijken met de invoering van internet. Of zelfs meer. De mogelijkheden zijn onbeperkt. Zelfs het schrijven van coderegels voor programmatuur.

Kennisverzamelen, ordenen en verspreiden krijgt zo wel een totaal andere demensie. Paniek op onderwijsinstellingen. In Australie zijn ze er toe overgegaan om tentamens weer met pen en papier af te nemen, zodat kandidaten niets op kunnen zoeken (lees gebruik maken van Open AI).

Net zo goed als internet niet meer weg te denken is uit de samenleving is dat dit ook niet.

Kortom het is een kans. En voor diegenen die het zien als een bedreiging is het in-the-end gewoon over en uit!!!

En wat is het antwoord van Open AI op de vraag “Wat is de toekomst van kennisverspreiders?”

“De toekomst van kennisverspreiders hangt af van hoe technologie en veranderende consumentengedrag de manieren waarop mensen kennis consumeren en delen, beïnvloeden.

Er zal een groeiende vraag zijn naar meer interactieve en visueel aantrekkelijke manieren om kennis te verspreiden, zoals video’s, infographics, virtuele realiteit en augmented reality. Dit zal kennisverspreiders dwingen om meer creatief te zijn in hun benaderingen en om te investeren in de juiste technologieën om deze vormen van kennisoverdracht te ondersteunen.

Daarnaast zal de groeiende populariteit van online leren en e-learning kennisverspreiders dwingen om hun aanbod aan te passen aan de eisen van online leerlingen en om te investeren in technologieën die online leren ondersteunen.

Daarnaast zal de groeiende rol van data-analyse en kunstmatige intelligentie in het onderwijs ertoe leiden dat kennisverspreiders moeten leren hoe ze deze technologieën kunnen gebruiken om de effectiviteit van hun kennisoverdracht te verbeteren.

Tot slot zal de toekomst van kennisverspreiders waarschijnlijk ook beïnvloed worden door veranderende verwachtingen van consumenten, zoals een grotere vraag naar persoonlijkere en gerichte kennisoverdracht.

Kortom, de toekomst van kennisverspreiders hangt af van hoe zij zich aanpassen aan veranderende technologieën en consumentengedrag. Zij zullen moeten investeren in nieuwe tools en methoden om kennis te verspreiden en zich blijven ontwikkelen om aan de veranderende eisen van de markt te voldoen.”

Leerzaam! In vele opzichten.

Bedreiging? Of kans?

______________________

Deze blog is geschreven door Wim Kweekel. Oh nee door Open AI op een vraag van Wim Kweekel.