Hieronder staan een aantal stellingen die verwijzen naar de onderdelen van een resultaatgerichte organisatie. Beoordeel de verschillende stellingen voor uw eigen organisatie. Wees eerlijk.
- De klanttevredenheid wordt permanent gemeten en gedeeld in de organisatie.
- De why, missie en visie van onze organisatie zijn eenduidig, duidelijk en bij de relevante managers en medewerkers bekend.
- De doelen voor de lange termijn van onze organisatie zijn eenduidig, duidelijk en bij de relevante managers en medewerkers bekend.
- Iedereen weet wat de toegevoegde waarde van ons is in de ogen van de klanten/afnemers EN handelt daarnaar.
- De strategie van onze organisatie is eenduidig, duidelijk en bij de relevante managers en medewerkers bekend EN er wordt structureel aan gewerkt.
- Wij hebben duidelijke EN zinvolle kernwaarden waar iedereen zich aan houdt (medewerkers EN leidinggevenden).
- Voor de hele organisatie en de verschillende onderdelen zijn eenduidige, duidelijke doelen doelen gedefinieerd EN wat leidend is voor de betreffende managers en organisatie-onderdelen.
- Voor elk organisatie-onderdeel zijn ook groei- en innovatie-onderdelen gedefinieerd EN waar ook serieus aan wordt gewerkt.
- In de hele organisatie is er sprake van herhaalbare, kopieerbare en overdraagbare processen.
- Er zijn zinvolle feedback-loops EN die ook tot verbeteringen leiden. Zowel extern als intern.
- Onze hele organisatie en de managers en medewerkers die daarin werkzaam zijn flexibel en kunnen zich snel aan veranderende omstandigheden aanpassen.
- We hanteren op elke niveau in de organisatie issue, besluiten en actielijsten op een zinvolle manier EN deze zijn altijd actueel.
- Er wordt gewerkt met team- en persoonlijke doelen. EN deze zijn bij de mensen bekend.
- Medewerkers hebben ook verbeter-doelen.
- Managers en medewerkers krijgen altijd de juiste coaching en begeleiding ZODAT zij de beste resultaten kunnen halen en bevlogen zijn.
- De resultaten van de teams en medewerkers worden met een zeer regelmatige frequentie gemeten EN gedeeld.
- Voor de gehele organisatie wordt steeds de gerealiseerde resultaten gemeten EN deze worden gerelateerd aan de gedefinieerde doelen.
Aandachts- of verbeterpunten?

De test en de afbeelding maakt deel uit van een nieuw, dit jaar te verschijnen, boek.