Bram Duits, trainer Sales Excellence

In klantcontact en commerciële relaties hangt alles samen met vertrouwen en communicatie. Vertrouwen in jouw producten en diensten, in het gevoel dat alle verwachtingen en beloftes inderdaad zullen uitkomen maar vooral in jou als adviseur/accountmanager/verkoper/salesmanager. Ben je een goede Business-partner kan men jou en jouw organisatie vertrouwen en ben je in staat om een vertrouwensband op te bouwen?

Vertrouwen

Vertrouwen begint bij duidelijke, eerlijke communicatie en persoonlijk contact. Is het mogelijk om je eigen persoonlijke communicatie te verbeteren? Hoe maak je oprecht contact, kan je beter worden in het opbouwen van een relatie en kan je eerder vertrouwen winnen? Zo ja, hoe doe je dat en waar begin je deze verbetering? De juiste instelling, duidelijke doelstellingen en bewustwording van je eigen gedrag zijn de eerste stappen op weg naar betere communicatie en een betere vertrouwensrelatie. Iedereen kan verbeteren in zijn communicatieve vaardigheden en iedereen kan zijn communicatie effectiever maken!

Effectief Communiceren

Bij de Training Effectief Communiceren en Adviseren zult u heel duidelijk leren meer succesvol te worden in communicatie, klantcontact, presenteren en adviseren. Om vast vandaag te beginnen met betere communicatie hier alvast 10 tips voor het verbeteren van jouw algemene communicatieve vaardigheden;

1          Begin jouw verhaal altijd met een positieve “mindset”

2          Probeer direct te zijn in je communicatie, zonder veel overbodige tekst

3          Let op non-verbale communicatie (houding)

4          Stel vragen en weet welke vragen je wilt stellen

5          Laat je niet afleiden (telefoon, gedachtes!)

6          Bereidt jezelf voor

7          Verplaats jezelf af en toe in de ander

8          Houdt jouw doel goed voor ogen

9          Vraag af en toe “hoe kan ik je helpen?”

10        Leer beter luisteren (echt en oprecht luisteren!)

 

X