Soft skills voor IT-professionals

Creëer waarde voor jezelf en je organisatie!

Soft skills zijn steeds doorslaggevender voor de carrière van IT’ers. Steeds meer zit je als IT’er in de frontlinie van de business; je moet organisaties meekrijgen in een transformatie. Je ziet als eerste wat er gebeurt en welke kansen dit oplevert. Om transformaties te laten slagen en kansen te benutten zijn je soft skills van cruciaal belang.

Skills zoals het omgaan met weerstand, empatisch vermogen, overtuigingskracht, samenwerken en effectief communiceren zijn van groot belang voor het slagen van een project.

Speciaal voor IT’ers organiseren AG Connect en Kweekel Advies & Training een serie soft skills die juist voor IT’ers het verschil maken! 

 

Praktische informatie

De training Soft skills  IT-professionals is een samenwerking tussen AG-connect en Kweekel Advies en Training.

Looptijd: November 2018 t/m Januari 2019

Locatie: Nieuwkoop

Deelnameprijs: €2.495,- excl. BTW 

 

Schrijf in voor 1 oktober 2018 en profiteer van 10% korting!

Een leergang van 6 sessies:

1: Jezelf onderscheiden

Waar ligt jouw kracht? Op welk vlak kun jij nog groeien? Waar ligt het onderscheidend vermogen van de IT-professional? 

 De kennis van een IT’er wordt als vanzelfsprekend gezien, maar net zo belangrijk zijn de soft skills die vaak minder aandacht krijgen. In deze eerste bijeenkomst gaan we in op de competenties die een IT’er in de huidige markt moet hebben.

 

2: Werken in een team

Hoe neem jij je collega’s mee in verandering. Leer overtuigen, motiveren en samenwerken vanuit een voortrekkersrol!

Door de snelle ontwikkelingen in de IT worden veranderprocessen steeds belangrijker. In de tweede bijeenkomst gaan we in op hoe je met je soft skills dit proces kunt verbeteren of versnellen, waarbij je de regie stevig in handen houdt.

6 november 2018, 14:00-20:30

20 november 2018, 14:00-20:30

3: Succesvol communiceren

Hoe breng je succesvol informatie over IT-projecten over aan vakgenoten, niet IT’ers en klanten? Tijdens deze bijeenkomst leer je communicatiestijlen herkennen, je wordt je bewust van je eigen gedrag en de invloed hiervan of de boodschap. Je leert overtuigen, presenteren en ziet het effect van groepsdynamiek.

4: Klantcommunicatie en klantgerichtheid

In deze bijeenkomst staat de communicatie met de klant centraal. Om meer waarde te creëren is een goede klantrelatie cruciaal. Hoe bouw je die op? Wat kun je daaraan doen? En hoe creëer je waarde voor je klant en je organisatie? Je leert kansen herkennen en hoe je deze omzet in (commerciële) waarde.

4 december 2018, 14:00-20:30

18 december 2018, 14:00-20:30

5: Leiderschap en zelfstandigheid

Het herkennen en kunnen aannemen van verschillende rollen staat in deze vijfde bijeenkomst centraal. Welke situatie vereist welk type leiderschap? Hoe houd je de regie stevig in handen? Soft skills die verder aan bod komen zijn timemanagement, prioriteiten stellen en stressbestendigheid.

6: Proactiviteit en oplossingsgerichtheid

In de laatste bijeenkomst leer je hoe je met soft skills een grotere bijdrage kunt leveren aan het succes van je organisatie en je eigen succes. Je leert hoe je kansen ziet en hoe je die door proactiviteit en assertiviteit makkelijker en sneller benut.

15 januari 2019, 14:00-20:30

29 januari 2019, 14:00-20:30

Meer informatie? Download nu de brochure!

Onze trainers:

Wim Kweekel

Vanuit zijn rol als adiviseur en trainer helpt Wim dagelijks managers en directie naar betere resultaten. Zowel persoonlijk als met hun organisatie. Deze ervaring deelt hij graag tijdens de eerste twee sessies!

    Bram Duits

     Na diverse managementfuncties is Bram inmiddels al tien jaar trainer en coach. Hij heeft zich ontwikkeld tot specialist op het gebied van leiderschap, klantgerichtheid en communicatie.

     

    X